Together alone

‘Good, bad or indifferent, if you are not investing in new technology, you are going to be left behind.’ – Philip Green

Soms vraag ik me af hoe ik me zo alleen kan voelen op een overbevolkte wereld. Ik kan in de winkelstraten lopen en me onzichtbaar voelen, alsof niemand om me geeft of ik daar wandel of niet.

Dit heeft meer met de maatschappij waarin we opgegroeid zijn te maken dan met de medemens. De dag van vandaag loopt iedereen rond met een gsm constant in hun handen. Ja, vooral die jongeren. Wel ik ben ook een jongere en toch hecht ik steeds meer en meer belang aan echt contact met mensen en geen virutueel contact. We zijn op de ene plaats maar communiceren met een andere plaats waardoor we niet meer in het nu leven. Ja, wij zijn opgegroeid met deze technologie, maar dit is geen excuus. Er is echter wel een verschil tussen gebruiken en misbruiken van deze snufjes. Zo heeft technologie ons vele dingen bijgeleerd, denk maar aan al die wetenschappelijke onderzoeken. Maar aan de andere kant is de technologie de dag van vandaag een soor vergif geworden als je denkt hoeveel ongevallen er gebeuren door mensen die bezig zijn met bijvoorbeeld sms of hun gsm zoeken. Men creeërt een virtueel persoon en leeft het echte leven niet meer.

Dit vind ik heel jammer. Er valt zo veel te beleven op deze prachtige wereld die langzaam aan het veranderen is, grotendeels door onze technologie. Je kan perfect een leven leiden zonder je gsm steeds bij de hand te hebben.

Nu ik het bedenk is dit wel wat ironisch nu ik een blog aan het typen ben op de technologie de dag van vandaag… Maar ik hou meer afstand van mijn gsm. Hopelijk doen jullie dit ook en gaan we weer op weg naar een prettige wereld om in te leven met enkel technologie die broodnodig is.

X

Geef een reactie

