Laatste jaar

Dit schooljaar ben ik gestart aan mij 6e en laatste jaar in de middelbare school. Ik zit in een klein stadje vergelijken met Gent en hier heb ik dan ook mijn kleuter, lager en middelbaar gevolgd. De herinneringen, vele mensen en die speciale plekjes zal ik toch wel missen…

Het schooljaar begon al in rep en roer. Mijn laatste sportdag, laatste zwemlessen met school en zelfs mij stage zit er al bijna op.

Nu ik er bij stilsta gingen die jaren zonder zorgen en vol plezier toch wel snel voorbij. Voor ik het weet sta ik op de proclamatie mijn rapport af te halen. Leerkrachten zeiden wel de eerste weken dat het schooljaar snel zou gaan en zeker met het werk dat we kregen. Ik dacht dat het niet zo anders ging zijn of vorige jaren, maar niets was minder waar. Week 4 van het schooljaar en ik verdrink al. Wat wordt dit met de examens?

Ik zou toch graag kind blijven…

Geniet van de kleine dingen want voor je het weet zijn ze al voorbij.

-X

Geef een reactie

