Find myself

Sometimes the things that hurt us are the things that make us strongest. A life without experience, in my opinion, is no life at all. And that’s why I tell everyone that, even when it hurts, never stop yourself from living.”
Alysha Speer

Op een avond zit je in je bed aan het denken wie je nu in feite echt bent. Je kunt wel zeggen ik ben met je naam, maar dit is niet de persoon die je echt bent. Je naam bepaalt niet hoe je karakter is,wat je wil, wie je vanbinnen bent en wat je voelt…

Tieners hebben hier het meest problemen mee, geloof me. Ze zitten nog in de fase waar ze willen uitproberen zonder aan de gevolgen te denken. Maar ook volwassen kunnen het spoor kwijtraken. Je kunt je verloren voelen en niemand die weet wat je nu in feite echt meemaakt of meegemaakt hebt. Je kunt niet verwoorden wat je voor je ziet of wat er in je hoofd omgaat, maar wanneer je niet weet wie je bent is het moeilijk om te negeren. Vraag je zelf af wie je bent.

Ik ben zelf nog een tiener die in de laatste 3 – 4 jaar veel te veel heeft meegemaakt. Ik heb dingen gedaan waar iedereen wel spijt van heeft, zoals iedereen denk ik. Mijn ouders zijn gescheiden, mijn mama is vertrokken op mijn verjaardag, ruzie gemaakt met beide ouders, met mijn broer uit elkaar gegroeid zijn, twee stiefbroers (waarvan ik met één nog een koppel ben geweest) en stiefmoeder bij krijgen, om het jaar verhuizen, moeten verhuizen van school, paar keer gedumpt worden, vechten voor mensen die je als een baksteen laten vallen, mensen zien afzien en het ergst van al weet ik nog niet wie ik ben. Ik probeer geen medelijden op te wekken of zo maar het voelt goed om deels te kunnen omschrijven wat er me al zo lang op het hart ligt. Ik zit meer in met mensen die me nauw aan het hart liggen dan met mezelf, waardoor ik om de maand of twee wel eens crash. Ik was te bang om hulp in te roepen, ik dacht dat alles vanzelf wel voorbij ging gaan. Maar dat gaat het dus niet.

Vandaag begin ik om mezelf te vinden, het zal niet makkelijk zijn dat weet ik maar ik wil weten wie ik echt ben. Ik wil geen doorsnee persoon zijn die het normale leven leidt. Ik wil iets betekenen voor deze wereld en hiervoor zal ik beginnen bij mezelf en mensen die belangrijk zijn voor me.

Ik ben benieuwd! X

4 gedachtes over “Find myself

  1. Ik zag dat je een blogje bij mij gelikte had, dankjewel daarvoor… ik vind dat je heel stoer bent dat je überhaupt jouw gevoelige zaken opschrijft ondanks dat je anoniem bent, en zo wijs dat je op zo een jonge leeftijd, althans dit interpreteer ik uit je blogje om op onderzoek te gaan…. Het zal je heel veel geven en als ik een tip mag geven is boeken lezen die met persoonlijke ontwikkeling te maken hebben zeker een goed idee.. veel succes met jouw mooie pad!

    Liked by 1 persoon

    1. Dankje voor het ook liken van men blog… Dit bericht doet me echt iets! Ik ben begonnen met deze blog om te inspireren en om alles van me af te schrijven.
      Ik ben inderdaad nog jong, wordt bijna 17 maar ik wil iets betekenen. Heb je een voorstel van boeken die ik kan lezen? Danku!

      Liked by 1 persoon

      1. Zo daar ben ik 🙂 ik moest even bij mijn dochter de titel van het boek van Gabrielle bernstein vragen . Dit boek heeft mijn dochter ook gelezen en zij was super enthousiast 😉 het boek heet Spirit Junkie, ben benieuwd of je het wat vind’

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

