Social media

‘The more social media we have, the more we think we’re connecting, yet we are really disconnecting from each other.’

JR

Het stereotiepe aan jongeren deze dagen is dat ze te veel bezig zijn met de sociale media. De sociale media kan je helpen met contacten te leggen, houdt je op de hoogte van het nieuws en nog zo veel meer. Maar wat als het een gewoonte of een verslaving begint te worden.

Ikzelf ben een 16 – jarige tiener die veel te veel sociale media had. Snapchat, Facebook, Instagram, Twitter, Weheartit, … Zo had ik in totaal 9  verschillende soorten. Deze bekeek ik ’s morgens, ’s middags, ’s avonds, in het school, in de klas,… Het werd te extreem en pas nu besef ik dit.

We leven in een maatschappij waar we bijna verplicht zijn om sociale media te hebben om te kunnen leven. Daarom heb ik al mijn sociale media van mijn gsm gesmeten en lijdt ik nu een leven zonder deze media. Ik heb alleen nog Smartschool en Messenger over voor school. De rest mag me gestolen worden.

De voordelen van deze verandering zijn fantastisch. Ik heb veel meer tijd over maar ik kom ook te weten wie mijn echte vrienden zullen zijn. Vrienden die je alleen maar kent of waar je alleen maar iets van weet via deze media zijn geen echte vrienden.

Ik ben benieuwd naar mijn verdere leven op een rustigere manier. Hierbij wil ik nog mijn vriend bedanken die me op dit idee gebracht heeft want zelf had ik niet door hoe opslorpend sociale media kan zijn voor je tijd die je hebt.

 

Geef een reactie

